Huset vårt

Med barnehageloven og rammeplanen i bunn, beskriver huset vårt det utgangspunktet vi har for barnehagens innhold. Vår visjon står i toppen og favner rundt det hele.

Inne i grovgarderoben på hver avdeling finner du huset vårt på veggen. Her kan foreldrene lese og se hva som er satsninsområdet vårt, hvilket tema vi arbeider med for tiden, hva vi fokuseret på i hverdagssituasjoner og bilder som viser dette, samt litt bilder fra dagen i dag.

Hverdagssituasjoner er de daglige aktivitetene som stell, måltider og påkledning.

Satsningsområdet er et tema vi i barnehagen har valgt å satse spesielt på.

I temaarbeid velger vi et årlig tema som vi fordyper oss i. Dette arbeidet beskrives i årsplanen.

Hver måned settes det opp et mål for hver av disse tre områdene. I hverdagssituasjoner kan et mål for eksempel være at barna skal bli mer selvstendige i påkledningssituasjonene. Beskrivelse av metodene vi bruker for å nå våre mål, henges opp på "hustavlen" i garderoben. På avdelingsmøtene vil grad av måloppnåelse drøftes. Ofte ser vi et behov for å ha det samme målet over flere måneder.