Vår historie

Historien om Hammaren barnehage går tilbake til 1988 da den ble åpnet og drevet av foreldre ved norske Shell. Siden den gang har det skjedd noen forandringer!

Hammaren barnehage åpnet i 1988 som en stiftelse drevet av foreldre ved norske Shell. Barnehagen lå landlig til på Hammaren, men ble etterhvert innbygget av industri. I august 2000 kunne norske Shell overrekke oss en helt ny barnehage på Sømme. Vi fikk en barnehage med store lyse lokaler bygget under strenge krav til innemiljø, og et stort uteområde. I januar 2018 trakk norske Shell seg ut som hovedsponsor, og vi har i tiden etter dette måttet drøfte ulike alternativer for videre drift. Etter en omfattende prosess landet vi på at vi ønsker å fortsette som en privat virksomhet. På egne bein går veien videre under navnet Stiftelsen Hammaren. Vi er nå åpen for alle søkere og tar hjertlig imot alle som ønsker seg en plass her hos oss.